Tarieven en vergoedingen
Veelgestelde vragen
Een verwijsbrief van een huisarts of specialist is niet nodig om een afspraak te maken. Ook is dit niet nodig om voor vergoeding van de zorgverzekeraar in aanmerking te komen.
Het kan gebeuren dat je niet op de afspraak kunt komen. Geef dit dan – minimaal 24 uur van tevoren – telefonisch of per mail aan.
Niet of te laat afgezegde afspraken worden in rekening gebracht.
Kennismakingsgesprek
Als je het prettig vindt om eerst kennis te maken, of te kijken of haptonomie bij je past kun je een kennismakingsgesprek bij mij plannen. Dit duurt 25 minuten en hier zijn geen kosten aan verbonden.
Individuele begeleiding
Een begeleidingssessie duurt 50 tot 60 minuten en kost € 82,50 vrij van BTW. Deze tarieven gelden ook voor het intake gesprek waar altijd mee gestart wordt.
Ik ben lid van de beroepsvereniging voor integratieve gezondheidszorg de VBAG en de koepelorganisatie Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg (RBCZ). Dit betekent dat de sessie geheel of gedeeltelijk vergoed wordt, maar dat is wel afhankelijk van hoe je verzekerd bent. Het is aan te raden om – voorafgaand aan onze eerste afspraak – in je polisvoorwaarden kijken wat wel en niet vergoed wordt ten aanzien van haptotherapie. Mocht je er niet uitkomen dan kan je zorgverzekeraar je precies vertellen wat je vergoed krijgt.
Dat kun je nalezen op deze pagina bij de Zorgwijzer en op https://www.hapto.nl/vergoeding-haptotherapie-2024/
Behandelingen die gebaseerd zijn op welbevinden of preventie komen niet voor vergoeding in aanmerking.
Zwangerschapsbegeleiding wordt niet vergoed.
TIP: Werkgevers en uitkeringsinstanties zijn in sommige gevallen bereid een deel van de kosten voor hun rekening te nemen.
Ik zal altijd naar mijn beste weten zorg verlenen, vanuit mijn deskundigheid als haptotherapeut en volgens de richtlijnen van beroepsvereniging VBAG. Desondanks kan het voorkomen dat je een klacht hebt over de begeleiding die is geboden. Ik zie dit als een mogelijkheid om mijn aanbod te verbeteren en ik zou het erg waarderen als je dit met mij bespreekt.
Mochten we er samen niet uitkomen, dan is het mogelijk een onafhankelijke klachtenfunctionaris in te schakelen. Deze kan ondersteuning bieden bij formulering van de klacht of bij onvrede en helpt bij het zoeken naar oplossingen. Ik heb het recht om hiervan op de hoogte gesteld te worden. De praktijk is hiervoor aangesloten bij Quasir. Daarnaast is de praktijk aangesloten bij een door de overheid erkende geschilleninstantie, Stichting Zorggeschil, en valt onder de 12 onafhankelijke tuchtrechtspraak van de RBCZ. Voor meer informatie kijk je op de website van mijn beroepsvereniging VBAG: https://vbag.nl/consument/klachten-en-geschillen/
Vul het contactformulier in op pagina contact. Ik zal dan zo spoedig mogelijk je vraag beantwoorden.